Nieuwe ‘animatie’ techniek

Bij animatiefilms, zoals Wall-E, worden supercomputer gebruikt die berekeningen uitvoeren om te zorgen dat de films er goed uit komen te zien. Deze computer zijn echter duur en de berekeningen duren lang. Maar met de komst van social media zijn er meer wegen om creatief een animatie te maken.

Neem het automerk Smart. De Argentijnse afdeling van Smart heeft een Twitter campagne opgezet om een nieuwe auto te promoten. Door op de Twitter pagina van Smart de ‘j’ toets op je toetsenbord in te drukken, krijg je een flipboekje te zien met in de hoofdrol een Smart.

Deze techniek is niet alleen commercieel toe te passen, maar ook voor educatieve doeleinden geschikt. Zo werden wij getipt op inception-explained.com. Deze website probeert uit te leggen hoe de film ‘Inception‘ in elkaar steekt. Dit wordt uitgelegd aan de hand van een website, waar je net zoals bij de Twitter Campagne bij Smart naar beneden dient te scrollen en waar je vervolgens op een mooie wijze de film uitgelegd krijgt.

TipForYou heeft een nieuwe blog! Klik hier en volg ons.